Contact & Support

Vraag stellen

Laat hier uw vraag of opmerking achter. Wij proberen die binnen 2 werkdagen te behandelen.

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.

Nieuwsbrief inschrijven

U kunt zich ook aanmelden voor de nieuwsbrief via het aanmeldformulier.

Verkoop

Bent u bestaande klant bij Unit4, Primaccount, of nieuwe klant?
Tel: +31 (0) 88 247 1555
E-mail: account.team@unit4.com

Heeft u in het verleden wel eens credits gekocht bij Fiscaal Gemak?
Tel: +31 (0) 186 74 53 45
E-mail: info@unit4fiscaalgemak.nl

Klantenservice

Voor supportvragen over Unit4 Fiscaal Gemak (indien u bent gemigreerd vanuit Primaccount, SDU of Unit4 Fiscaal) kunt u ons bereiken op:

Tel: +31 (0) 318 58 17 50
Online portaal voor uw meldingen: My Unit4

Voor supportvragen over Unit4 Fiscaal Gemak (en u bent niet gemigreerd uit Primaccount, SDU of Unit4 Fiscaal) kunt u ons bereiken op:

Tel: +31 (0) 186 74 53 45
E-mail: info@unit4fiscaalgemak.nl

Adres

Papendorpseweg 100
3528 BJ Utrecht
Postbus 5005
3502 JA Utrecht
T: +31 88 247 17 77
KvK 30090409 Utrecht

Antwoorden op uw vragen

Hoe kan ik een account aanmaken bij Unit4 Fiscaal Gemak?

U kunt een proefaccount aanmaken voor Unit4 Fiscaal Gemak via de optie ‘probeer gratis’. U betaalt bij Unit4 Fiscaal Gemak pas op het moment dat u ook daadwerkelijk aangiftes verzendt. Uw proefaccount is dus ook direct uw echte account, zonder dat hier kosten aan zijn verbonden. Op deze manier kunt u alle mogelijkheden die de applicatie biedt rustig en kosteloos uitproberen.

Bevalt de applicatie u, dan kunt u ervoor kiezen om de gewenste module aan te schaffen zodat u ook daadwerkelijk aangiftes kunt gaan verzenden. Natuurlijk kunt u nadien altijd gemakkelijk uitbreiden met andere modules.

Ik gebruik nu software van een andere leverancier, kan ik mijn klanten en aangiftes makkelijk meenemen naar Unit4 Fiscaal Gemak?

In Unit4 Fiscaal Gemak kunt u op een gemakkelijke wijze stamgegevens van uw cliënten importeren via een Excelbestand. In de applicatie kunt u een voorbeeldbestand downloaden voor de wijze van aanleveren. Indien u hulp wenst bij het importeren van uw cliënten, dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij helpen u daar graag bij verder.

Op dit moment is het helaas nog niet mogelijk om aangiftes uit een andere applicatie in Unit4 Fiscaal Gemak te importeren. Natuurlijk kunt u wel gemakkelijk aangiftes uit eerdere jaren raadplegen die u in Unit4 Fiscaal Gemak hebt gemaakt. De voor u nuttige gegevens worden automatisch ingevuld in het nieuwe jaar. U kunt ook eenvoudig terugkijken naar de ingevulde gegevens uit een vorig belastingjaar.

Wat zijn de nadelen van het gebruik van een (SBR-/PKI-Overheids- of BAPI)verzamelcertificaat?

Om aangiftes te kunnen indienen via andere software dan die van de Belastingdienst zelf, heeft u een certificaat nodig. Daarmee worden de gegevens in uw aangifte versleuteld verzonden naar de Belastingdienst. Het voordeel van een dergelijk certificaat ten opzichte van de codes die de Belastingdienst voor zijn programmatuur vraagt, is dat u niet langer over de codes van al uw cliënten hoeft te beschikken.

U kunt ervoor kiezen om een eigen certificaat aan te schaffen. De kosten daarvan bedragen minimaal € 175 excl. btw per jaar. Met een eigen certificaat kunt u digitaal een kopie van de aanslagen van uw cliënten ontvangen in de applicatie van Unit4 Fiscaal Gemak (het SBA-bericht) en uitstel aanvragen onder de becon-regeling.

Als u geen digitale kopie van de aanslagen wilt ontvangen, dan kunt u ook gebruikmaken van het door ons beschikbaar gestelde verzamelcertificaat. Met een verzamelcertificaat kunt u uitstel aanvragen onder de becon-regeling tot de uitstelcampagne 2017, daarna kunt u alleen nog individueel uitstel aanvragen of dient u over te stappen naar een eigen certificaat. Het verzamelcertificaat kost u slechts eenmalig € 50 administratiekosten excl. btw. U verzendt dan samen met anderen uw aangiftes over dit verzamelcertificaat. Uiteraard wordt wel uw beconnummer met de aangiftes meegezonden waardoor het voor de Belastingdienst helder is welke intermediair de aangiftes heeft ingediend. De Belastingdienst kan op een verzamelcertificaat geen SBA-bericht terugkoppelen, omdat het voor hen niet duidelijk is naar welk account de kopie van de aanslag moet worden verzonden.

Waar kan ik een eigen SBR/ PKI-Overheidscertificaat aanschaffen?

Er zijn meerdere partijen die SBR-/PKI-Overheidscertificaten beschikbaar stellen. Wij werken goed samen met Digidentity. Via uw account in Unit4 Fiscaal Gemak kunt u bij hen tegen een scherp tarief een certificaat aanschaffen. Doordat wij een aantal instellingen digitaal met hen hebben gekoppeld, werkt het aanvragen erg eenvoudig.

Welke actie moet ik ondernemen om een SBR/ PKI-Overheidscertificaat te verlengen?

Er zijn meerdere partijen die SBR-/PKI-Overheidscertificaten beschikbaar stellen. Wij werken goed samen met Digidentity. Via uw account in Unit4 Fiscaal Gemak kunt u bij hen tegen een scherp tarief een certificaat aanschaffen / verlengen. Doordat wij een aantal instellingen digitaal met hen hebben gekoppeld, werkt het aanvragen erg eenvoudig.

Als u een certificaat verlengt, dan heeft u waarschijnlijk reeds lopende SBA-machtigingen lopen. De machtigingen zijn gekoppeld aan uw certificaatnummer. Uw certificaatleverancier en Logius werken samen om de geregistreerde machtigingen over te zetten naar uw nieuwe certificaat.

Wanneer uw rechtsvorm wijzigt dan ontvangt u een nieuw KvK-nummer, in dat geval worden de SBA-machtigingen niet automatisch overgezet en dient u enige actie te ondernemen. Meer informatie hierover vindt u hier:

http://www.sbr-nl.nl/werken-met-sbr/intermediairs/certificaat-vernieuwen

Heb ik nog inlogcodes van mijn klanten nodig als ik gebruikmaak van Unit4 Fiscaal Gemak?

Nee, u heeft geen inlogcodes van de Belastingdienst nodig als u Unit4 Fiscaal Gemak gebruikt. Alle aangiftes worden op een beveiligde wijze via een zogenaamd PKI-Overheidscertificaat verzonden.

Kan ik ook bij Unit4 Fiscaal Gemak als ik op locatie bij de klant ben?

Ja, juist doordat Unit4 Fiscaal Gemak een online softwareoplossing is, is dat heel goed mogelijk. U kunt overal ter wereld waar u beschikt over een internetverbinding inloggen in uw account op www.unit4fiscaalgemak.nl.

Werkt de applicatie ook op de iPad en andere tablets?

De applicatie van Unit4 Fiscaal Gemak werkt prima op de iPad of op een tablet met vergelijkbare afmetingen. Met het ontwerp en de ontwikkeling van de software is hier expliciet rekening mee gehouden.

Is de software van Unit4 Fiscaal Gemak veilig te gebruiken, ondanks dat de gegevens online staan opgeslagen?

Ja, de gegevens zijn online op een virtual private .Net server opgeslagen. Op deze server wordt niets anders dan Unit4 Fiscaal Gemak gehost. De hosting wordt gedaan door de gerenommeerde partij Amazon. Wij nemen de beveiliging van de server en de software natuurlijk heel serieus. We hebben de beveiliging met een gerenommeerd bedrijf, dat is gespecialiseerd op het gebied van de beveiliging van servers en applicaties, ingericht op een niveau dat u van een softwareleverancier mag verwachten.

Hoe onderscheidt Unit4 Fiscaal Gemak zich van haar concurrenten?

Unit4 Fiscaal Gemak is ontstaan uit een samenwerking tussen Unit4 Accountancy en JSKS Software-Ontwikkeling. JSKS Software-Ontwikkeling heeft Fiscaal Gemak in 2012 ontwikkeld. Zij lanceerden daarmee de eerste online applicatie voor het indienen van belastingaangiftes. De applicatie is ontwikkeld door haar eigen gebruikers in samenwerking met specialisten op het gebied van gebruiksgemak.

De accountants en belastingadviseurs van JSKS Administratie & Fiscaal Advies BV hebben hun ervaringen op fiscaal gebied benut om een uiterst gebruiksvriendelijke applicatie te ontwikkelen. Om zo prettig mogelijk werkende software te maken, hebben zij daarnaast specialisten op het gebied van gebruiksgemak ingeschakeld. Zij kunnen zich perfect inleven in de wensen en de manier van werken van gebruikers en hebben op die manier software ontworpen die naadloos aansluit bij de intuïtie van de gebruiker.

Door de exclusieve samenwerking met Unit4 is de software niet alleen de modernste en het gemakkelijkst in het gebruik, maar biedt de applicatie ook nog eens alle mogelijke koppelingen, functionaliteiten en analysemogelijkheden. De applicatie kan daardoor volledig onderdeel uitmaken van uw werkproces en stelt u in staat uw klanten optimaal te adviseren. Door handige koppelingen sluit Unit4 Fiscaal Gemak naadloos aan op andere Unit4-software, waardoor u zo min mogelijk tijd kwijt bent aan het overnemen van reeds bekende gegevens.

Wat zijn de voordelen van online software?

Unit4 Fiscaal Gemak werkt volledig online (ook wel: in de cloud). U hoeft dus nooit updates te installeren, u beschikt altijd over de meest recente versie en u heeft overal ter wereld toegang tot de software. Tevens bestaat er geen risico dat bij een crash van uw computer de data verloren gaat. Unit4 Fiscaal Gemak maakt iedere 5 minuten een back-up naar een externe locatie. Mocht er onverhoopt een onvolkomenheid in de software zitten, dan lossen we dat snel op en beschikt u direct over de actuele versie. Bij offline software zou u in dat geval moeten wachten op de volgende update.

Is het regelen van uitstel met mijn beconnummer voor mijn klanten via Unit4 Fiscaal Gemak kosteloos?

In de applicatie van Unit4 Fiscaal Gemak kunt u kosteloos uitstel voor uw klanten aanvragen, indien u ook aangiftes voor uw klanten met de software indient.

Kan ik mijn oude aangiftes nog kosteloos blijven benaderen als ik bij Unit4 Fiscaal Gemak zou stoppen?

Ja, wanneer u niet langer aangiftes indient via Unit4 Fiscaal Gemak, kunt u nog wel tot 3 jaar lang uw account blijven benaderen om oude aangiftes in te zien. Uiteraard kunt u er ook voor kiezen om uw account te verwijderen, indien u dat prettiger vindt.

Hoe kan ik mijn abonnement van Unit4 Fiscaal Gemak opzeggen?

Wanneer u uw abonnement wilt downgraden of opzeggen, dan dient u dat uiterlijk 3 maanden voor de start van een nieuw kalenderjaar schriftelijk per brief of e-mail aan ons door te geven. Graag ontvangen wij van u ook de reden van opzegging, zodat wij onze service kunnen verbeteren.

Staat uw vraag er niet bij? Neemt u dan contact met ons op.

Meer over FiscaalGemak